Internetis evangeliseerimise teema on tänapäeval aktuaalne. Internetis evangeeliumi kuulutamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi on vaja nii kristlaste isiklikus elus kui ka kiriku meediateenistuses. 21. sajandil seisab maailm silmitsi uue „meediakultuuriga“, mis kujundab järgmise põlvkonna mõtlemist. Meedia ümbritseb meid kõikjal, alates kodustest teleritest ja nutitelefonidest kuni suurte reklaamtahvliteni teel. Heidame pilgu meediavõimaluste statistilisele teabele aastal 2020[i]:
- interneti kasutajaid on maailmas 4,57 miljardit inimest;
- maailmas on 5,15 miljardit mobiilikasutajat;
- üle poole maailma inimestest kasutab sotsiaalvõrgustikke;
- Facebook on maailmas enimkasutatav sotsiaalne platvorm, millel on iga kuu 2,6 miljardit aktiivset kasutajat.
Nagu näitab statistika, on tänapäeval võimalus edastada kristlikke ideid, levitada Jumala põhimõtteid sellise vahendi kaudu nagu massimeedia. Meediasõnumi loomine pole kunagi olnud lihtsam kui 21. sajandil. Kui veel tele-evangelistide ajastul said vaid rikkad kirikud või ärimehed kasutada investeeringuid miljoneid inimesi mõjutanud meediatoote loomiseks, siis täna on võimalik nutitelefoni kasutades otseülekannet edastada või kiriku jumalateenistusest kvaliteetseid fotosid teha. Ja see sõnum võib jõuda miljonite inimesteni. Seetõttu on tänapäeval kristlastel ainulaadne võimalus kasutada seda koguduste arendamiseks ja evangeeliumi levitamiseks.
Meediaanalüütiku Phil Cooki sõnul oli möödunud põlvkonna inimestel oma loo jagamiseks ainult üks võimalus – trükkida raamatuid, ajakirju, brošüüre või teha seda ürituste (jutluste, konverentside) kaudu[ii]. Kõik need võimalused olid kas kallid või nõudsid palju organiseerimist ja ettevalmistust. Täna elame maailmas, kus mõju on vastupidine. Sõnumit võivad edastada tekstiväljaanded veebilehel, blogis või suhtlusvõrgustikus, helimaterjalid ja videosisu. Praegusel ajal on meedia abil tekkinud võimalus kirik sotsiaalvõrgustikes nähtavaks teha. Üle 46% koguduste rajajatest väidavad, et sotsiaalmeedia on nende kõige tõhusam teabe levitamise vahend[iii]. Inimesed on tunnistanud, et Covid-19 põhjustatud isolatsiooni ajal on kristlaste tegevuse kaudu sotsiaalmeedias ootamatult aidanud Jumalale lähemale jõuda.
Evangeeliumi levitamiseks internetis saate kasutada erinevaid vorme: blogisid, veebilehti, YouTube’i kanaleid, sotsiaalvõrgustikke (Instagram, Facebook, TikTok, Twitter jt). Selleks, et mõista, kuidas need platvormid töötavad ja ka kristlikku sõnumit internetis tõhusalt levitada, on vaja inimesi, kellel on teadmised ja oskused meedia ja interneti valdkonnas. Kiriku meediameeskonna suuruse ja kvalifikatsiooni töö ja arendamine on osa sellest protsessist, kuna sellest sõltub meediasisu kvaliteet, veebipõhise evangeliseerimise tõhusus ja kiriku mõju internetis. Apostel Paulus kirjutas koloslastele: „Mida iganes te teete, tehke seda südamest nagu Issandale ja mitte inimestele“ (Koloslastele 3:23). Kristlased on kutsutud tegema hästi kõike, mida nad teevad, olgu see töö või teenimine koguduses. Kuid mitte alati ei leidu kirikus meediavaldkonnas kvalifitseeritud inimesi, kes suudaksid organisatsiooni tegevusse uusi tehnoloogiaid juurutada. Sel juhul võime meie kristlastena olla „valguseks“ oma isiklikel sotsiaalmeedia kontodel. Saame kirjutada postitusi, esitada küsimusi ja pidada inimestega isiklikke vestlusi. Internetis suhtlemise kaudu saame inimese juhtida meeleparanduse palvele ja selle tulemusena võib temast saada osa Kristuse kirikust.
Oleksandr Horodylovskyi,
Tallinna kogudus
[i] Kemp, S. (2020). Digital 2020: July Global Statshot. Получено из: https://datareportal.com/reports/digital-2020-july-global-statshot
[ii] Кук, Ф. (2018). Уникальный. Как рассказать свою историю в век брендов и соцсетей. Москва: Золотые страницы.
[iii] Bradley, J. (2018). 5 Reasons Your Church Social Media Needs to Be a Priority, Ministry tech. Получено из: https://ministrytech.com/social-media/5-reasons-your-church-needs-to-prioritize-social-media/
Artikli foto: Anna Shvets @ Pexels